czwartek, 5 kwietnia 2012

Spaghetti aglio olio e peperonico

 Tradycyjna włoska kuchnia to bogactwo najprostszych, najszybszych, a zarazem najpyszniejszych dań. Czasem wystarczy po prostu wymieszać makaron z masłem i posypać serem! Dzisiaj wersja tylko odrobinę bogatsza: spaghetti aglio olio e peperonico. W oryginalnej wersji używa się do spaghetti tylko tych trzech składników: oliwy, czosnku i ostrej papryczki. Jeżeli lubimy, można jednak dodać np. natkę pietruszki albo parmezan. W tak prostych, małoskładnikowych daniach najważniejsza jest najwyższa jakość składników - warto zainwestować w naprawdę dobrą oliwę.


Składniki:

  • spaghetti
  • oliwa z oliwek ( w oryginale pół szklanki, ja użyłam mniej)
  • pół ostrej papryczki
  • 3 ząbki czosnku
  • parmezan
  • sól, pieprz
Makaron gotujemy al dente.  Na patelni rozgrzewamy oliwę. Ja użyłam domowej oliwy z bazylią, czosnkiem i ostrą papryczką. Podsmażamy posiekaną papryczkę i czosnek (niezbyt długo, żeby czosnek nie stał się gorzki). Na patelnię przekładamy ugotowany makaron i mieszamy z oliwą, czosnkiem i papryczką. Doprawiamy solą i pieprzem. Można posypać parmezanem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz