środa, 23 maja 2012

Bar sałatkowy Tomasza Woźniaka - Sałatka z cukinią, koprem włoskim i salami

W najbliższym czasie na blogu pojawi się kilka sałatek przygotowanych na podstawie zbioru przepisów Tomasza Woźniaka, znalezionych w jednym ze starych magazynów Kuchni. Przepisy Tomka Woźniaka sprawdziłam już wielokrotnie - jego propozycje są proste, szybkie, kolorowe i bardzo smaczne. Dziś na kolację bardzo udane połączenie smaków - delikatna cukinia, pikantny smak salami i orzeźwiający koper włoski.




Składniki:

  • 1 nieduża cukinia
  • sałata radicchio
  • salami w plastrach
  • orzeszki pinii
  • sos winegret przygotowany według wskazówek w tym przepisie
Cukinię kroimy w niezbyt grube plasterki i podsmażamy na patelni grillowej (lub na zwykłej patelni na łyżce oliwy z oliwek). W międzyczasie umyte i porwane liście sałaty radicchio wrzucamy do miski, dodajemy koper włoski pokrojony w cienkie paski. Przygotowujemy sos winegret i mieszamy go z sałatą i fenkułem. Salami kroimy w cienkie paski. Prażymy orzeszki piniowe na suchej patelni, bez tłuszczu. Na talerzu układamy plasterki grillowanej cukinii. Przykrywamy sałatą z fenkułem, posypujemy paskami salami i uprażonymi orzeszkami. Sałatkę podałam z kromkami świeżej ciabatty z oliwkami posmarowanymi czosnkowym masłem home-made (3 łyżki miękkiego masła ucieram z 2 posiekanymi lub przeciśniętymi przez praskę ząbkami czosnku i odrobiną soli). Smacznego!





1 komentarz: